Polisarea profesionala este o operatiune avansata de cosmetica auto. Poate viza caroseria masinii, jentele, farurile sau elementele din plastic.

Polisarea se recomanda autoturismelor ce au suferit in decursul timpului deteriorarea luciului caracteristic al vopselei proaspete. Din pacate, sunt foarte multi factori ce contribuie in mod negativ la procesul de deteriorare ( matuire ) a vopselei: Factorii de mediu (agentii de contaminarerasini de copacitanin de muguri/frunze, produse de dezghetare; poluarea; razele UV; filmul de sosea; petele de apa si gazarile de orice fel) vor actiona asupra stratului exterior: lac (cel mai des) sau vopsea.

Cel mai important factor favorizant al procesului de matuire tine de spalarea masinii: cum si cu ce o spalam. Spalarea manuala facuta pe fuga la spalatoriile de cartier poate sa fie xtrem de nociva datorita neglijentei de a nu pastra cat mai curati buretii cu care se indeparteaza mizeria de catre lucratori. In plus, locatiile unde pompele de presiune nu sunt echipate cu filtre de oprire a impuritatilor sau folosirea de detergenti cat mai agresivi din dorinta de a finaliza cat mai repede spalarea, contribuie la degradarea rapidacalitatii vopselei initiale.

Indepartarea zapezii cu perii sau maturici special pastrate in portbagaj pe timpul iernii pentru acest scopconstituie de asemenea un factor ce poate contribui major la producerea de zgarieturi superficiale inestetice.

Utilizarea de detergenti casnici atunci cand hotaram sa ne spalam vara singuri la curte masina constituie o greseala impardonabila ce afecteaza vopseaua, la fel ca ploile acide datorate poluarii sau parcarea in zonele cu transport electric unde exista posibilitatea ca pulberile fine produse de frecarea pantografelor de la troleibuze cu liniile electrice  sa se depuna pe caroserie, fiind apoi necesara pentru indepartarespalarea cu apa multa .

iiii
polisare 1

Polisarea exterioara se executa in 4 etape :

1. La exterior se incepe intotdeauna cu decontaminarea suprafetelor .

2. Urmeaza polisarea (lustruirea) care se poate realiza in 1-5 pasi (sau chiar mai multi unde este cazul), in functie de starea suprafetei. Polis-ul are ca rol principal indepartarea zgarieturilor fine ce duc la pierderea luciului si care creeaza efectul de panza de paianjen (vizibil atunci cand in suprafata se reflecta o sursa de lumina). Daca masina este noua acest pas nu se mai face.

3. In functie de conditia vopselei si de intentiile clientului, se folosesc paste abrazive cu agresivitati diferite, astfel incat suprafata livrata la final sa fie perfect rectificata, cu un finisaj de showroom.

4. Ultima operatie de tratament a vopselei o constituie aplicarea unei protectii cu sealant (polimer sintetic ce nu permite trecerea umezelii si amicroparticulelor). Straturile de sealant, aplicate in conditii specific definite pentru fiecare sezon, formeaza un scut rezistent, elastic si incolor. Scutul protejeaza vopseaua si lacul, absorbind razele ultraviolete (ce produc decolorarea pigmentilor din vopsea) si retinand microparticulele si umezeala din atmosfera, prevenind astfel intrarea lor in porii si imprefectiunile finisajului. Acelasi strat de protectie preia si o mare parte din agresiunile factorilor de mediu, protejand astfel suprafetele contra zgarieturilor fine si matuirii.